Oferta

Drągi zapór drogowych

Zapora drogowa przeznaczona jest do zamykania drogi na jednopoziomowych skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami użytku publicznego lub na terenach zakładów przemysłowych oraz innych obiektów chronionych. Opuszczone drągi rogatkowe stanowią zabezpieczenie przed wtargnięciem pojazdu drogowego lub pieszego na przejazd lub teren strzeżony.

 

MONAT jest producentem drągów rogatkowych o długości maksymalnej do 12 m, w tym drągów o długości do 9 m z bezpiecznikiem i kontrolą wyłamania.

 

Monat oferuje drągi rogatkowe:

  • aluminiowe,
  • z laminatu poliestrowego.

 

Drągi rogatkowe, zarówno aluminiowe, jak i z laminatu poliestrowego, produkowane są w dwóch różnych konstrukcyjnych rozwiązaniach części zamykającej drogę, tj:

  • A-owym, z dwustronnym zamocowaniem na wale głównym napędu rogatkowego,
  • z zamknięciem pojedynczym – z jednostronnym zamocowaniem na wale napędu rogatkowego.

Dodatkowo drągi mogą być produkowane jako drągi samoopadające.

 

Drągi aluminiowe produkowane są o długościach:

  • do 6 m – jako pojedyncze,
  • od 6 m do 8 m – z odciągiem,
  • od 8,5 m do 12 m z odciągami i podpórką,
  • od 6,5 m do 9 m.

 

Drągi z laminatów poliestrowych produkowane są o długościach:

  • do 6 m – jako pojedyncze – bez odciągu i podpórki,
  • od 6,5 m do 9 m – z odciągiem i podpórką (A-owe).

Standardowo wszystkie drągi wyposażone są w instalację elektryczną do zasilania latarek (3 szt.) oraz w otwory do mocowania latarek diodowych z mocowaniem czołowym typu LDcU.

 


Drąg rogatkowy składa się z następujących podzespołów i elementów:

  • części zamykającej drąga – A-owej lub pojedynczej,
  • łapy stalowej, łączącej za pomocą kołnierza część zamykającą z wałem głównym napędu zapory,
  • zespołu przeciwwagi, służącego do wyważenia zapory,
  • obciążników przeciwwagi (ciężarów) – stalowych lub betonowych,
  • elementów łączących, śrubowych i stabilizacyjnych,
  • zamku drąga z bezpiecznikiem i kontrolą ciągłości drąga.

 

Drągi wyposażone są w człon zabezpieczający z bezpiecznikiem drąga (metalowy bolec). Zastosowanie tego rozwiązania w przypadku kolizji z pojazdem drogowym umożliwia rozłączenie drąga z napędem. W członie zabezpieczającym jest zainstalowany czujnik wyłamania drąga, pozwalający na wysłanie (do manipulatora) sygnału kontrolnego o uszkodzeniu zapory.

 

Drągi, produkowane przez MONAT, są przystosowane do współpracy z napędami rogatkowymi następujących typów:

  • JEGD-50; JEGD-50B; S6-JEGD-50; S6-JEGD-50B; JEGD-6; EEG – produkcji firmy Zwus Sp. z o.o. Katowice (Bombardier),
  • HSM-10E – produkcji firmy Scheidt & Bachmann,
  • SIM 6/13 – produkcji firmy Siemens,
  • SPK 6-6 – produkcji firmy Pintsch, SPK 10 – produkcji firmy Zelisko/Thales

Drągi zapory drogowej są odporne na działanie czynników atmosferycznych i mogą być stosowane w różnych strefach klimatycznych.

Siedziba Gdańsk
Oddział Katowice
Siedziba Gdańsk

ul. Przyrodników 19
80-298 Gdańsk

(58) 721 30 32

monat@monat.pl

NIP 584-020-09-33
REGON 003006753

Oddział Katowice

ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego 108,
40-750 Katowice

(32) 203 57 06

monat.katowice@monat.pl

NIP 584-020-09-33
REGON 003006753